Amikor az autó hívja a segítséget

2022. november 21. 12:48

November 13-án a 8-as főút csóri elágazójában összeütközött két autó, és az egyik sofőr beszorult a járművébe. A balesetről az első jelzést az egyik gépkocsi e-call rendszere küldte a 112-es segélyhívó központnak. Amikor meghallották a segélyhívást fogadó hangját, az autóban ülőknek csak annyit sikerült válaszolniuk, hogy „nagyon nagy baleset” történt…

Az e-call az autóba épített olyan automata rendszer, amely baleset esetén jelzést küld a 112-nek. Az e-segélyhívó képes továbbítani az utastér hangjait, zörejeit, valamint az utasoknak a segélyhívást fogadó kérdéseit. GPS-koordináták alapján megadja az autó pontos helyét, a tűzoltókat tájékoztatja a jármű meghajtásáról (benzin, dízel, elektromos, hibrid) és továbbítja az utasok számát. A segítségével akár percekkel hamarabb megérkezhet a segítség.

Az e-segélyhívó rendszer jelzéseit hazánkban öt éve fogadja és kezeli a 112-es segélyhívó központ.